مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 مرداد 1400 ساعت 06:002021-08-19سياسي

10 شب 10 منبر| دورترین و نزدیک ترین انسان ها به خدا کیست؟


خداوند در یکی از وحی هایش به حضرت داود می فرماید: «ای داوود! همچنان که نزدیک ترین مردم به خداوند انسان های متواضع و فروتن هستند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مراسم عزاداری شب تاسوعا محرم هیأت فارس المؤمنین علیه السلام شب گذشته چهارشنبه 27 مردادماه با پیش  منبرخوانی حسین ارضی، سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی و مرثیه خوانی حیدر خمسه و روح الله بهمنی در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت الاسلام علوی تهرانی در این مراسم طی سخنانی با موضوع اوصاف مقربان اظهار داشت: در جلسات گذشته 13 عامل اثرگذار در نزدیک شدن به قرب الهی را بیان کردیم.

یکی دیگر از این عوامل تواضع است.

امام صادق(ع) در خصوص یکی از وحی هایی که به حضرت داوود(ع) شد، می فرماید: فیما أَوحَی اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ إلَی دَاوُدَ یا دَاوُدُ کَما أنَّ أقرَبَ النَّاسِ مِنَ اللهِ المُتَوَاضِعونَ کَذَلِکَ أبعَدُ الناسِ مِنَ اللهِ المُتَکَبِّرُونَ؛ ای داوود! همچنان که نزدیک ترین مردم به خداوند انسان های متواضع و فروتن هستند، دور ترین مردم از خداوند نیز متکبران اند.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه تواضع از مصادیق عبادت اجتماعی است، تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) می فرماید تواضع کردن از بلندمرتبه ترین عبادت های الهی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 شب 10 منبر| دورترین و نزدیک ترین انسان ها به خدا کیست؟

10 شب 10 منبر| دورترین و نزدیک ترین انسان ها به خدا کیست؟